SolarNRG als beste uit de bus voor derde ronde ‘Vraagbundeling Zonnepanelen’

01 JULI 2013, WAGENINGEN
Samenvatting
Namens LTO Noord, LLTB en ZLTO heeft LTO Energie een overeenkomst met SolarNRG getekend voor de levering van bijna 400 zonnestroominstallaties. Na een zorgvuldig aanbestedingstraject van 'Vraagbundeling Zonnepanelen' is SolarNRG als beste uit de bus gekomen met een scherp aanbod voor turn-key (compleet en werkend) geleverde installaties voor leden van LTO Noord, LLTB en ZLTO. Door grootschalig in te kopen willen de LTO organisaties voor hun leden de beste prijs-kwaliteitverhouding garanderen.

Wageningen 1 juli 2013 – Eind vorige week heeft LTO Energie namens LTO Noord, LLTB en ZLTO een overeenkomst getekend met SolarNRG uit Poeldijk voor de levering van bijna 400 zonnestroominstallaties in de derde ronde Vraagbundeling Zonnepanelen.

Na een zorgvuldig aanbestedingstraject is dit bedrijf als beste uit de bus gekomen met een scherp aanbod voor turn-key (compleet en werkend) geleverde installaties voor de leden van LTO Noord, ZLTO en LLTB.

Zorgvuldig
Bij de beoordeling van 28 offertes van leveranciers is niet alleen naar de prijs gekeken. Ook de technische kwaliteit van de zonnepanelen, het rendement en andere factoren (als betrouwbaarheid van de leverancier op basis van financiële gegevens, leveringscapaciteit, serviceverlening) speelden een belangrijke rol. SolarNRG bestaat al 10 jaar en is inmiddels één van de grootste spelers op de Nederlandse markt. Dit bedrijf beschikt over een team ervaren en goed opgeleide installateurs. Er zijn per regio meerdere PV-installateurs beschikbaar voor realisatie en nazorg. Er is een zeer zorgvuldig aanbestedingstraject gevolgd. Gelet op deze procedure kan LTO Energie met trots zeggen dat op het moment van gunning het beste aanbod, uit een representatieve groep aanbieders op de markt, is geselecteerd.

Verduurzaming
Er is volop belangstelling voor zonne-energie. Verduurzaming van de agrarische bedrijfsvoering is voor de drie LTO organisaties (LTO Noord, LLTB en ZLTO) een belangrijk speerpunt. Daarin past ook het zo goed mogelijk benutten van zonne-energie door het plaatsen van zonnepanelen op agrarische gebouwen. Door grootschalig in te kopen willen de LTO organisaties voor hun leden de beste prijs-kwaliteitverhouding garanderen. Na twee succesvolle rondes van ‘Vraagbundeling Zonnepanelen’ is nu de derde ronde in volle gang.

In de meeste provincies gaat vandaag (maandag 1 juli) de subsidieregeling ‘Asbest van het dak, zonnepanelen erop’ open. Deze regeling is erop gericht om het nog aanwezige asbest in de agrarische sector te saneren in combinatie met de installatie van zonnepanelen.

Betrokken partijen
Vraagbundeling zonnepanelen is een initiatief van LTO Noord, LLTB en ZLTO en wordt uitgevoerd door LTO Energie, LTO Noord Advies en Projecten LTO Noord. Het is financieel mogelijk gemaakt door de LTO Noord Fondsen.

Contactinformatie

LTO Energie                 www.lto-energie.nl
Johan Schuitemaker      jschuitemaker@lto-energie.nl, tel. 06 - 83521229

Over LTO Energie

LTO Energie helpt de 50.000 leden van de regionale belangenbehartigers LTO Noord, ZLTO en LLTB bij besparen, duurzaam opwekken en verhandelen van energie. Circa 40% van de boerenbedrijven wil verduurzamen en zelf energie opwekken. Grote drempels daarbij zijn inzicht in het investeringsrendement en het oerwoud aan regels rond energie. LTO Energie en Greenchoice werken vanaf nu samen aan een hoger en duurzamer bedrijfsrendement voor alle aangesloten boerenbedrijven. Inkoop van energie en installaties gebeurde al centraal. Daar komt nu besparing, opwekking én verkoop van energie door agrarische ondernemers bij.

Voor meer informatie: LTO Energie Pressroom
Volg ons: Twitter: www.twitter.com/ltoenergie